Traductor

diumenge, 31 d’agost del 2014

Osmosis i Àustria

31/8/2014: Avui primer de tot us vull demanar perdó per tots aquests dies (o mesos) sense publicar res. Per compensar-vos avui faré una entrada doble. Abans de res us haig d'explicar una cosa. La majoria ja ho sabeu però la gent que no em coneix no. Ara mateix estic a Àustria, i no de vacances sinó per viure aquí un any amb una família austríaca. Estic aquí des de el dia 22 d'aquest més. L'entrada doble tractarà sobre dos temes, el primer serà del restaurant al que vaig anar amb els meus pares i la meva germana la nit abans de marxar cap a Àustria, l'Osmosis. El segon serà una mica de explicació de la gastronomia Austríaca.


Osmosis

Aquest restaurant em va agradar molt, entre d'altres coses perquè no podies triar el que menjaries, només si volies un menú curt o un llarg, que tenia un entrant i unes postres més. Jo vaig triar el llarg. El primer que ens van portar van ser unes olives i unes piruletes de foie que estaven bones però tampoc massa. El següent que ens van portar em va estranyar molt, ja que era una degustació de sals i olis. Jo primer vaig pensar que era una xorrada, però em vaig adonar que realment cada oli i sal tenia un toc diferent i que el feia diferent a la resta.

Si no recordo malament després ens van portar una espècie de bloody mary (el meu i el de la meva germana sense alcohol), que em va agradar, però tampoc tenia res especial. Però la meva mare em va deixar la part d'alcohol, que estava esferificada llavors vaig veure que així el plat canviava molt.

No recordo tot el que vaig menjar i em disculpo per no haver-ho redactat en el moment però volia disfrutar d'aquell moment en família.

Desprès va vindre el foie micuit amb geleé de poma, era molt simple però una delícia.


Recordo que vam menjar un arròs amb llagostins i una làmina de peu de porc. El peu de porc em va decebre una mica perquè al ser una làmina tenia poc sabor i estava molt dur, però quan vaig tastar l'arròs em vaig adonar que havia absorbit tot el sabor dels peus de porc i amb els llagostins feia una barreja magnífica.

Un plat va ser l'angula fumada amb gelat d'oli. El gelat d'oli em va semblar curiós però no em va agradar, però l'angula, que anava acompanyada de verduretes estava boníssima.
El lluç amb llenties no em va agradar gaire ja que el lluç es un peix sense sabor, i que per tant no m'agrada però le llenties tenien un punt dolç que va fer que m’encantessin.

També recordo haver menjat unes galtes que estaven molt tendres i bones i anaven acompanyades de una salsa de xocolata i una de una espècie de patates. Amb la salsa de xocolata no em van convèncer massa però amb la salsa de patates estaven realment bones.

Un dels postres eren tres bombons de xocolata. El primer era de cafè, que no em va agradar gaire, el segon no ho recordo, i el tercer era una bola de xocolata negra que quan te la posaves a la boca es desfeia i t'omplia la boca de xocolata desfeta.

Les altres postres era pinya en almívar però feta al restaurant amb pinya natural, no de pot, amb curri i gelat de coco. Em vaig quedar parat quan em van dir pinya amb curri,però feia una combinació excel·lent fins i tot amb el gelat de coco que encara que no m'agradi haig d'admetre que combinava molt bé.


Àustria

Apfelstruddeln
D'aquí us haig de dir que hi ha molts pocs embotits, el que tenen bàsicament es mortadel·la i pernil dolç, cosa que no m'agrada, però mengen molts formatges cosa que m'encanta. També mengen moltes sopes i molt pa, però el pa d'aquí es de molta més qualitat del que normalment menjo. Hi ha unes postres típic que es diu alguna cosa com apfelstruddeln que al pare li surt boníssim. Teòricament es pasta fullada em poma dins i es fica al forn però el pare també li posa prunes del jardí que tenim i fa que estigui boníssim! Tenen un jardí i un hort així que tenim pastanagues, tomàquets ,pebrot, prunes i més coses naturals i fresques.




Espero que us hagi agradat, suposo que faré més entrades i vull que sapigueu que si a més de l'experiència gastronòmica us interessa la personal podeu visitar el meu canal i veure l'últim vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=vbysLz-cwvQ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada